Materská škola - DRUŽBA

Predškolák

 

 

  Čo by malo vedieť dieťa pred vstupom do ZŠ
 

                                                                    

 

Sociálna pripravenosť

 

  vedieť sa odlúčiť od rodičov, nemalo by mu robiť problémy prispôsobiť sa novému prostrediu

nadviazať kontakt s novými ľuďmi

  cítiť sa dobre v kolektíve detí, vyhľadávať ich, tešiť sa na školu,  uznávať dospelú autoritu a dokázať sa jej podriadiť, aby vedelo spolupracovať so spolužiakmi, (aby vo vzťahu k žiakom bolo šetrné k ich výsledkom práce, aby bolo citlivé na súlad a poriadok v triede, nesprávalo sa agresívne k spolužiakom, aktívne sa zúčastňovalo na živote triedy, vedelo hodnotiť kolektívnu prácu spolužiakov, ako aj aby vedelo prijímať hodnotenie, aby malo schopnosť hodnotiť svoje i cudzie správanie a zaujímať postoj k hodnoteniu iných -- veľmi citlivý ukazovateľ úrovne pripravenosti dieťaťa k vstupu do školy zo sociálnej stránky)

 

 

 

Hrubá motorika

 

·         budúci školák by mal vedieť prekonať určitú vzdialenosť

·         behať bez šmatlania

·         preskočiť prekážku, skočiť bez strachu z určitej výšky

·         udržať rovnováhu

·         skákať na jednej nohe, skákať cez švihadlo, zvládnuť jednoduchý rytmický pohyb

·         hádzať a chytať loptu

 

 

 

Jemná motorika a grafomotorika

 

·         zvládať samostatne osobnú hygienu a samoobslužné stravovacie návyky

·         nakresliť ľudskú postavu, kresliť geometrické tvary, čiaru, slimáka, horný a spodný oblúčik, vlnovku a pod.

·         vedieť obkresľovať, nalepovať, modelovať, maľovať, trhať a baliť

·         navliekať koráliky

·         presne strihať

·         zaviazať si šnúrky na topánkach

·         správne držať ceruzu a správne sedieť pri stole

 

 

 

Jazykové a komunikačné schopnosti

 

·         mať čistú výslovnosť a plynulo hovoriť

·         plynulo prerozprávať udalosti, ktoré zažilo, alebo príbeh, ktorý si vypočulo

·         odpovedať na otázky, na ktoré sa ho pýtajú

 

 

 

Predčíselné predstavy

 

·         orientácia : vpravo, vľavo

·                            hore, dole

·                            pod, nad, pred , za, prvý, posledný

·         kvantifikátory: veľký, malý, väčší, menší

·         číselný rad

·         sčítanie a odčítanie v obore do 10

·         poznať a pomenovať geometrické tvary

 

 

 

Zraková percepcia

 

·         rozlišovať rovnaké a odlišné obrazce  a to: vertikálne a horizontálne

·         zraková pamäť

·         zraková analýza a syntéza

 

 

 

Sluchová percepcia

 

·         rozoznávať a lokalizovať zvuky

·         diferencovať ich podľa akustickej predlohy

·         vytlieskať v slovách slabiky, určiť ich počet

·         určiť začiatočnú, poslednú a stredovú  hlásku v slove (napr. pes)

·         rozlišovať dĺžku hlásky, jej tvrdosť a mäkkosť

·         reprodukčná schopnosť (zopakovať rytmický motív)

·         rečové predpoklady (primeranú výslovnosť slabík a hlások, napr. slama, strecha, ryba, drevo, čučoriedka, mačička, žubrienka, lastovička, lavica a i.)

 

 

 

© 2009 Všetky práva vyhradené.

Tvorba web stránok zdarmaWebnode